22-11-2024 04:04
Nawigacja
· Profile nauczania
· Jak zaplanowaliśmy rok szkolny?
· Jak oceniamy?
· Plan lekcji
· Dziennik elektroniczny
· Wykaz podręczników
· Egzaminy
· Warsztaty interdyscyplinarne
· Projekt edukacyjny
· Szkoła zimowa
· Kontakty zagraniczne
· Zajęcia pozalekcyjne
· Przedmioty na poziomie zaawansowanym
· Galeria
· Strona Główna
· Linki
· Szukaj
· Strona Startowa
· Ekosik
· Dokumenty szkolne
· Classroom
Rekrutacja 2019/2020
Profile nauczania
Wiecej o nas...
Plan nauczania liceum 3-letniego
Plan nauczania liceum 4-letniego
Regulamin przyjmowania do Liceum 3-letniego i 4-letniego
Wymagania egzaminacyjne
Stypendia naukowe
Potrzebne dokumenty
Jak do nas dojechać?
Wyniki matur
Wyniki 2005
Wyniki 2006
Wyniki 2007
Wyniki 2008
Wyniki 2009
Wyniki 2010
Wyniki 2011
Wyniki 2012
Wyniki 2013
Wyniki 2014
Media o nas ...
Piszą o nas...
Szkoła z klasą

Szkoła z klasą

Niezwykła wystawa malarstwa
Niezwykła wystawa... profesjonalista:
Można mieć wrażenie, że niektóre obrazy mają charakter notatek robionych na czymkolwiek co jest pod ręką – jakby wciąż jeszcze można było do nich wrócić, coś dodać lub zmienić. Jednak chwila kontemplacji wystarczy, aby to wrażenie znikło: są to bowiem dopracowane obrazy malowane konsekwentnie i z precyzją, a zarazem z taką lekkością, że różnica pomiędzy przypadkowością a skończonym dziełem faktycznie nie istnieje. Przykuwa uwagę skala kolorów i formy, które oddają nastrój, temat albo funkcjonują jako czysto wizualne doświadczenie obrazu. Nie chce się wierzyć, że wiele malowideł tutaj to wynik pracy nie jednego, a dwóch malarzy o różnym doświadczeniu i temperamencie. Jakby mimowolnie przychodzi na myśl pojęcie znane i cenione w muzyce: jam session, którego jakość wyraża się w unikalności całego zdarzenia, jak i w talencie każdego z wykonawców.
Również aranżacja wystawy jest interesująca - nie tylko dlatego, że prezentacja sugeruje jakby przeniesienie widza bezpośrednio do pracowni malarskiej. Motyw łączenia niektórych obrazów parami przy pomocy zawiasów, jak w średniowiecznych malowidłach sakralnych, stwarza możliwość alternatywnego eksponowania dzieła w przestrzeni, która wymaga ruchu i przejścia z jednej części dyptyku do drugiej, czyli włączenia przestrzeni „pozamalarskiej” w obręb działań artystycznych i dodatkowo poszerza zakres interpretacji każdego ze „skrzydeł” obrazu.
Obojętnie, czy będzie to zygzak czerwieni akcentujący rękę w Ukrzyżowaniu-1, czy sataniczny wir kolorów w Krzyku, czy spokojne wizerunki Driad, które falują wśród gałęzi i liści zmieniających się na przykład w szare wizerunki oczodołów i czaszek… czy nawet zupełnie abstrakcyjne płaszczyzny i formy przestrzenne – każdy kolor, odcień, faktura (tekstura) i technika posiadają swoje frekwencje, natężenie, walor (jakość), które niosą wyrafinowaną skalę czysto wizualnych wrażeń, a tych nie da się przełożyć na żaden inny język.
Sprawia przyjemność oglądanie tych prac...
Maciej Garstecki, teoretyk sztuki, artysta fotograf
Komentarze
Brak dodanych komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Warto odwiedzić strony:
Biblioteka Publiczna w Swarzędzu
Pływalnia Wodny Raj
Stan powietrza i pogoda
Losowa fotografia
Wygenerowano w sekund: 1.96 20,371,552 Unikalnych wizyt