Efektem pracy grupy ewaluatorów jest raport (52 strony), który można przeczytać TUTAJ.
Â
W tym miejscu zamieszczam fragment: wnioski końcowe i oceny:
Wnioski z ewaluacji:
1. Szkoła kładzie nacisk na jakość uczenia się, o czym świadczą wyniki uczniów, z których w pełni
zadowoleni sÄ… rodzice.
2. Wypracowana i realizowana w szkole koncepcja pracy określa ramy funkcjonowania szkoły, zapewnia
dobry klimat oraz sukces edukacyjny uczniów.
3. W szkole monitoruje się postęp rozwoju ucznia, w tym również rozwój emocjonalny.
4. Wprowadzane zmiany w procesach edukacyjnych są wynikiem właściwych relacji interpersonalnych
i zespołowego działania nauczycieli, co sprzyja efektywności kształcenia i wychowania.
5. Współpraca nauczycieli w doskonaleniu procesów edukacyjnych zapewnia realizację podstawy
programowej, wspomaga ucznia w procesie uczenia się oraz kładzie nacisk na wychowanie świadomego
i kreatywnego człowieka.
6. Nauczyciele podejmują nowatorskie działania zwiększające szanse na sukces edukacyjny uczniów.
7. Nauczyciele w pracy z uczniami korzystają z technologii informacyjno-komunikacyjnych, co podnosi
atrakcyjność zajęć oraz zachęca do większej aktywności i zaangażowania młodzieży.
8. Uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne za przyczyną spójnie skonstruowanego systemu zajęć
obowiązkowych na poziomach zaawansowanych.
9. Młodzież licealna ma szansę na poszerzanie swoich pasji i zainteresowań poznawczych biorąc udział
w warsztatach interdyscyplinarnych.
10. Szkoła gwarantuje uczniom szerokie uczestnictwo kulturze oraz rozwija ich zainteresowanie sztuką.
11. Szkoła przygotowuje uczniów do publicznych wystąpień i udziału w życiu społecznym
12. System wychowawczy szkoły oparty jest na istotnych wartościach humanistycznych, a skutkiem
świadomych oddziaływań nauczycieli młodzież prezentuje pożądane postawy kulturowe i społeczne.
13. Szkoła współpracuje z wieloma organizacjami i instytucjami działającym w lokalnym środowisku,
kładąc nacisk na kształtowanie u młodzieży postawy aktywności i poczucia odpowiedzialności.
14. Szkoła utrzymuje kontakt i współpracuje ze swoimi absolwentami, których osiągnięcia stają się
przykładem dla uczniów i motywują ich w procesie dydaktycznym.
15. Uczniowie szkoły mają wysoką samoocenę i są dobrze przygotowani do kontynuowania kształcenia
na wybranym kierunku studiów.
16. Uczniowie, dzięki bogatej ofercie edukacyjnej, uzyskują szeroką perspektywę poznawczą.
Wymaganie
|
Poziom spełniania wymagania
|
Obszar: Efekt
|
|
Analizuje siÄ™ wyniki sprawdzianu, egzaminu
gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu
potwierdzajÄ…cego kwalifikacje zawodowe
|
A
|
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności
|
A
|
Uczniowie sÄ… aktywni
|
A
|
Respektowane są normy społeczne
|
A
|
Obszar: Procesy
|
|
Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy
|
A
|
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy
programowej
|
A
|
Procesy edukacyjne majÄ… charakter zorganizowany
|
A
|
Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli
|
A
|
Kształtuje się postawy uczniów
|
A
|
Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych
|
A
|
Obszar: Åšrodowisko
|
|
Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz
wzajemnego rozwoju
|
A
|
Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów
|
A
|
Promowana jest wartość edukacji
|
A
|
Rodzice są partnerami szkoły
|
A
|
Obszar: ZarzÄ…dzanie
|
|
Funkcjonuje współpraca w zespołach
|
A
|
Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny
|
B
|
Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki
lokalowe i wyposażenie
|
B
|