... czy faktycznie ciepłe powietrze jest lżejsze, konstruując balony napędzane ciepłem z czterech świeczek urodzinowych.
Wspólne hasło zajęć "Masz mózg - i co dalej" zobowiązywało. Zajęcia przygotowane przez uczniów pod opieką nauczycieli były ciekawe i inspirujące. Uczestnicy mogli przekonać się na przykład, w jaki sposób dają znać o sobie reakcje chemiczne, co jadano w starożytnym Rzymie i czy było to smaczne. Dzięki specjalnie skonstruowanej przez naszych fizyków ognistej tubie Rubensa zobaczyli, w jaki sposób rozchodzi się fala dźwiękowa. Na lekcji polskiego, analizując złudzenia optyczne w sztuce, dowiedzieli się, jak oszukuje nas mózg, na biologii natomiast zbudowali jego model i poznawali tajniki procesu przetwarzania informacji. Sprawność abstrakcyjnego myślenia ćwiczyli, rozwiązując skomplikowane problemy matematyczne i przestrzenne, umiejętności zapamiętywania i kojarzenia doskonalili na lekcjach języków obcych.
Nieco gorzej powiodÅ‚o siÄ™ rodzicom i uczniom konstruujÄ…cym balony. Tylko dla dwóch drużyn lot balonu skoÅ„czyÅ‚ siÄ™ sukcesem – gratulacje dla klasy IA za pomysÅ‚owość i fachowe przygotowanie do wykonania zadania! Blisko sukcesu byli również rodzice klasy IIIB, zabrakÅ‚o jednak kilku minut, aby ich balon uniósÅ‚ siÄ™ na wymaganÄ… wysokość.
RywalizacjÄ™ klasowÄ… wygraÅ‚a IA - w nagrodÄ™ muszÄ… teraz zaplanować razem z wychowawcÄ…, jak spÄ™dzÄ… dzieÅ„ wolny od nauki. W gruncie rzeczy jednak wygraliÅ›my wszyscy - wspólnie spÄ™dzony czas, mnóstwo pozytywnych emocji, radość z sukcesów, również gorycz porażek, zaangażowanie naszych goÅ›ci, gimnazjalistów i ich rodziców … bezcenne.
Jak poleciał balon - perspektywa zwycięzców... zdjęcia Pana Pawła Nowakowskiego
Fotoreportaże TUTAJ |