KRYTERIA OCENIANIA EGZAMINU Z
WARSZTATÓW
INTERDYSCYPLINARNYCH
1.
Egzamin składa się z
dwóch części:
A. Prezentacja z użyciem programu PowerPoint
– 10 min.
B. Odpowiedzi na dwa pytania: pierwsze z nich
dotyczyć bÄ™dzie szczegóÅ‚owego problemu wynikajÄ…cego z
tematu, a drugie ma za zadanie potwierdzić znajomość zaproponowanej przez ucznia bibliografii – 10 min.
A
|
|
B
|
Kryterium
|
Punkty
|
|
Kryterium
|
Punkty
|
merytoryczna ocena:
|
60
|
|
Pytanie I – czas
odpowiedzi około 6 min.
|
60
|
wstÄ™pu – kurtuazja
powitania, przedstawienie planu
|
10
|
|
Pytanie dotyczyć będzie wiedzy,
bez znajomoÅ›ci której nie jest możliwe peÅ‚ne zrozumienie
tematu. Egzaminowany będzie postawiony przed koniecznością wyjaśnienia
zjawiska, zinterpretowania danych, przedstawienia
różnorodnoÅ›ci interpretacji, kontekstu historycznego czy
literackiego – istotÄ… odpowiedzi bÄ™dzie umiejÄ™tność
rzeczowego argumentowania. Oczekiwany stopieÅ„ szczegóÅ‚owoÅ›ci
- wyraźnie większy od zaprezentowanego w prezentacji.
|
rozwiniÄ™cia – selekcja
materiału, umiejętność problematyzacji
|
40
|
|
zakoÅ„czenia –
umiejętność podsumowywania
|
10
|
|
budowa
slajdów:
|
16
|
|
Pytanie II – czas
odpowiedzi około 4 min.
|
40
|
czytelność tekstów:
ilość wierszy, czcionka, tło
|
5
|
|
Pytanie
dotyczyć będzie zaproponowanej przez ucznia w wyznaczonym terminie bibliografii dotyczącej tematu
– wraz z wskazanym dokumentem w broszurze powinna zawierać co
najmniej cztery pozycje (wydawnictwo ciągłe, zwarte lub strona
internetowa – wybór należy do egzaminowanego). Ocenie podlega dobór
merytoryczny, stopień trudności, praca włożona w zrozumienie dokumentu
oraz aktualność stanu badań.
|
10
|
zasadność doboru
tekstów
|
5
|
|
jakość ilustracji –
tabel, rysunków, schematów, map, itp.
|
3
|
|
zasadność doboru ilustracji
|
3
|
|
budowa narracji:
|
15
|
|
poprawność jÄ™zykowa –
gramatyczna, stylistyczna
|
5
|
|
Celem pytania będzie sprawdzenie
stopnia znajomości dokumentu umieszczonego w bibliografii. Dotyczyć
może zaprezentowanej oryginalnej hipotezy, poglądu, przytoczonego
kontekstu, opisanego zjawiska, wkładu autora w stan badań czy jego
biografii.
|
30
|
sposób
mówienia – artykulacja, gÅ‚oÅ›ność, emocjonalne
zaangażowanie, funkcja perswazyjna, itd.
|
5
|
|
umiejętność łączenia narracji ze
slajdami
|
5
|
|
czas
– (przekroczenie lub skrócenie prezentacji o ponad
1 min. nie pozwala przydzielić punktów)
|
9
|
|
Max. za całe zadanie
|
100
|
|
Max.
za całe zadanie
|
100
|
Max.
za cały egzamin 200
|
Sposób
przeliczania punktów na ocenÄ™:
Zakres
punktów
|
Ocena
|
90 i mniej
|
niedostateczny
|
91 - 100
|
niedostateczny
plus
|
101 - 110
|
dopuszczajÄ…cy
|
111 - 120
|
dopuszczajÄ…cy
plus
|
121
– 130
|
dostateczny
|
131
– 140
|
dostateczny
plus
|
141
– 150
|
dobry
|
151
– 160
|
dobry plus
|
161
– 170
|
bardzo dobry
|
171
– 180
|
bardzo
dobry plus
|
181 - 200
|
celujÄ…cy
|
Egzamin
pełni funkcję
oceniającą. Egzaminator nie będzie w czasie egzaminu oceniał
poszczególnych części egzaminu, zadawaÅ‚ pytaÅ„ dodatkowych,
naprowadzajÄ…cych itd. |