Dziennik elektroniczny ˇ Forum ˇ Strona Główna ˇ Strona startowa Piątek, Listopada 22, 2024
 Nawigacja  
Jak zaplanowaliśmy rok szkolny?
Wykaz podręczników
Jak oceniamy?
Plan lekcji
Dziennik elektroniczny
Egzaminy
Warsztaty interdyscyplinarne
Projekt edukacyjny
Szkoła zimowa
Kontakty zagraniczne
Zajęcia pozalekcyjne
Indywidualny Plan Nauczania
Galeria
Forum
Strona Główna
Ekosik
Linki
Szukaj
Strona startowa
Poczta szkolna
Dokumenty szkolne
Classroom
 Rekrutacja 2019  
O nas...
Zasady, terminy...
Warunki finansowe
Potrzebne dokumenty
Jak do nas dojechać?
 Media o nas ...  
Piszą o nas...
 Nauczyciel z klasą  

Nauczyciel z klasą

 Szkoła z klasą  

Szkoła z klasą

 Nasze wyniki!  

CKE
Wyniki egzaminów gimnazjalnych decyzją Dyrektora CKE zostały utajnione
victoryCzęść humanistyczna
Część mat. - przyr.

Wskaźnik 2006-2008

 Tendencje rozwojowe  
EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA
 Użytkowników Online  
Gości Online: 10
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 232
Najnowszy Użytkownik: agnieszka_michalska
 Co jest dla nas najważniejsze?
<< >>

Uczeń w Gimnazjum, a po zmianie struktury szkolnictwa - w odpowiednich klasach szkoły podstawowej, powinien się nauczyć dokonywania samodzielnych wyborów, bowiem po ukończeniu tej szkoły zadecyduje o swojej dalszej drodze edukacyjnej. Zadaniem szkoły jest zatem pomoc młodemu człowiekowi w odkryciu jego własnych możliwości rozwojowych oraz stworzenie odpowiednich warunków, które rozwój ułatwią. Aby dziecko umiało zadecydować o sobie, musi przede wszystkim uwierzyć we własne siły. Szkoła powinna wzmacniać w nim poczucie własnej wartości i stworzyć warunki, w których dziecko czułoby się bezpiecznie. Niezbędne jest wytworzenie odpowiedniej rodzinnej atmosfery. Dlatego w naszej Szkole jeszcze przed rozpoczęciem nauki w klasie pierwszej, pod koniec sierpnia, organizowany jest tygodniowy obóz adaptacyjny. Pod opieką przyszłych wychowawców uczniowie wzajemnie się poznają i dzielą na zespoły klasowe. Pasowanie na ucznia następuje w czasie kończącego obóz pikniku , w którym uczestniczą wszyscy rodzice nowoprzyjętych uczniów i wszyscy nauczyciele.

Wspólne uroczystości szkolne, jak rozpoczęcie i zakończenie roku nauki , szkolna Wigilia Bożego Narodzenia, zabawy czy rajdy piesze z udziałem rodziców pomagają w ukształtowaniu poczucia wspólnoty.

W niewielkiej społeczności szkolnej relacje międzyludzkie stają się szczególnie intensywne i różnorodne. W liczących do 18 uczniów klasach łatwiej uniknąć poczucia wyobcowania i anonimowości.

Życie we wspólnocie niesie także określone ciężary. Wszyscy uczniowie z zasady zaangażowani są w czynności porządkowe i codzienne sprzątanie pomieszczeń szkolnych, a stosunek ucznia do przydzielonych mu obowiązków traktowany jest jako ważny wskaźnik jego społecznej postawy i brany pod uwagę przy ustalaniu oceny zachowania.

Szkoła dysponuje własnym, oryginalnym systemem oceniania. Nieuchronnej dozie subiektywizmu w ocenianiu udało się narzucić nieprzekraczalne granice. Wszyscy nauczyciele stosują ujednolicone formy sprawdzania wiadomości i umiejętności, w jednakowy sposób przekładają oceny cząstkowe na ocenę trymestralną, a trymestralne na ocenę roczną. Rodzice uzyskują w dowolnym czasie pełne informacje o ocenach swoich dzieci dzięki prowadzeniu przez nauczycieli dzienników lekcyjnych w formie elektronicznej. Na wyeliminowaniu arbitralności i doraźności ze stylu pracy nauczycieli zyskało poczucie bezpieczeństwa uczniów. Praca ucznia, zarówno tego bardziej, jak i mniej zdolnego, jego wysiłek, starania o jak najlepsze wyniki w nauce, są przez szkołę dostrzegane i doceniane. Tylko najlepsi otrzymują wprawdzie stypendia pieniężne, ale na nagrody rzeczowe liczyć mogą także ci, którzy osiągnęli znaczne indywidualne postępy dzięki swojemu uporowi, systematyczności i pracy.


<< >>
 Logowanie  
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 Warto odwiedzić strony:  
Biblioteka Publiczna w Swarzędzu
Pływalnia Wodny Raj
Stan powietrza i pogoda
 Losowa fotografia