Wnioski z ewaluacji:
1. Szkoła kładzie nacisk na jakość uczenia się, o czym świadczą wyniki uczniów, z których w pełni zadowoleni są rodzice.
2. Wypracowana i realizowana w szkole koncepcja pracy określa ramy funkcjonowania szkoły, zapewnia dobry klimat oraz sukces edukacyjny uczniów.
3. W szkole monitoruje się postęp rozwoju ucznia, w tym również rozwój emocjonalny.
4. Wprowadzane zmiany w procesach edukacyjnych są wynikiem właściwych relacji interpersonalnych i zespołowego działania nauczycieli, co sprzyja efektywności kształcenia i wychowania.
5. Współpraca nauczycieli w doskonaleniu procesów edukacyjnych zapewnia realizację podstawy programowej, wspomaga ucznia w procesie uczenia się oraz kładzie nacisk na wychowanie świadomego i kreatywnego człowieka.
6. Nauczyciele podejmują nowatorskie działania zwiększające szanse na sukces edukacyjny uczniów.
7. Nauczyciele w pracy z uczniami korzystają z technologii informacyjno-komunikacyjnych, co podnosi atrakcyjność zajęć oraz zachęca do większej aktywności i zaangażowania młodzieży.
8. Uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne za przyczyną spójnie skonstruowanego systemu zajęć obowiązkowych na poziomach zaawansowanych.
9. Młodzież licealna ma szansę na poszerzanie swoich pasji i zainteresowań poznawczych biorąc udział w warsztatach interdyscyplinarnych.
10. Szkoła gwarantuje uczniom szerokie uczestnictwo kulturze oraz rozwija ich zainteresowanie sztuką.
11. Szkoła przygotowuje uczniów do publicznych wystąpień i udziału w życiu społecznym
12. System wychowawczy szkoły oparty jest na istotnych wartościach humanistycznych, a skutkiem świadomych oddziaływań nauczycieli młodzież prezentuje pożądane postawy kulturowe i społeczne.
13. Szkoła współpracuje z wieloma organizacjami i instytucjami działającym w lokalnym środowisku, kładąc nacisk na kształtowanie u młodzieży postawy aktywności i poczucia odpowiedzialności.
14. Szkoła utrzymuje kontakt i współpracuje ze swoimi absolwentami, których osiągnięcia stają się przykładem dla uczniów i motywują ich w procesie dydaktycznym.
15. Uczniowie szkoły mają wysoką samoocenę i są dobrze przygotowani do kontynuowania kształcenia na wybranym kierunku studiów.
16. Uczniowie, dzięki bogatej ofercie edukacyjnej, uzyskują szeroką perspektywę poznawczą.
Wymaganie | Poziom spełniania wymagania |
Obszar: Efekt | |
Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe | A |
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności | A |
Uczniowie są aktywni | A |
Respektowane są normy społeczne | A |
Obszar: Procesy | |
Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy | A |
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej | A |
Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany | A |
Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli | A |
Kształtuje się postawy uczniów | A |
Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych | A |
Obszar: Środowisko | |
Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju | A |
Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów | A |
Promowana jest wartość edukacji | A |
Rodzice są partnerami szkoły | A |
Obszar: Zarządzanie | |
Funkcjonuje współpraca w zespołach | A |
Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny | B |
Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie | B |