|
... zobowiązywało. Zajęcia przygotowane przez uczniów pod opieką nauczycieli były ciekawe i inspirujące. Uczestnicy mogli przekonać się na przykład, w jaki sposób dają znać o sobie reakcje chemiczne, co jadano w starożytnym Rzymie i czy było to smaczne. Dzięki specjalnie skonstruowanej przez naszych fizyków ognistej tubie Rubensa zobaczyli, w jaki sposób rozchodzi się fala dźwiękowa. Na lekcji polskiego, analizując złudzenia optyczne w sztuce, dowiedzieli się, jak oszukuje nas mózg, na biologii natomiast zbudowali jego model i poznawali tajniki procesu przetwarzania informacji. Sprawność abstrakcyjnego myślenia ćwiczyli, rozwiązując skomplikowane problemy matematyczne i przestrzenne, umiejętności zapamiętywania i kojarzenia doskonalili na lekcjach języków obcych. Nie zawiedli uczestnicy, żadna grupa nie otrzymała poniżej 9 punktów za aktywność, a trzeba dodać, że każda była zasilana przez naszych przyszłych uczniów i rodziców. Wszyscy potrafili również docenić swoich młodych nauczycieli i ich mistrzów, nagradzając ich pod koniec lekcji brawami i wysokimi ocenami. Nieco gorzej powiodło się grupom licealnym – rodzicom i uczniom, konstruującym na sali gimnastycznej balony napędzane ciepłem czterech świeczek urodzinowych. Tylko dla dwóch drużyn lot balonu skończył się sukcesem – gratulacje dla klasy IA za pomysłowość i fachowe przygotowanie do wykonania zadania! Blisko sukcesu byli również rodzice klasy IIIB, zabrakło jednak kilku minut, aby ich balon uniósł się na wymaganą wysokość. Rywalizację klasową wygrała 2b - w nagrodę muszą teraz zaplanować razem z wychowawcą, jak spędzą dzień wolny od nauki. W gruncie rzeczy jednak wygraliśmy wszyscy - wspólnie spędzony czas, mnóstwo pozytywnych emocji, radość z sukcesów, również gorycz porażek, zaangażowanie naszych gości, gimnazjalistów i ich rodziców … bezcenne. Jak poleciał balon - perspektywa zwycięzców... zdjęcia Pana Pawła Nowakowskiego Fotoreportaże TUTAJ |
|