Dziennik elektroniczny ˇ Forum ˇ Strona Główna ˇ Strona startowa Piątek, Maja 03, 2024
 Nawigacja  
Jak zaplanowaliśmy rok szkolny?
Wykaz podręczników
Jak oceniamy?
Plan lekcji
Dziennik elektroniczny
Egzaminy
Warsztaty interdyscyplinarne
Projekt edukacyjny
Szkoła zimowa
Kontakty zagraniczne
Zajęcia pozalekcyjne
Indywidualny Plan Nauczania
Galeria
Forum
Strona Główna
Ekosik
Linki
Szukaj
Strona startowa
Poczta szkolna
Dokumenty szkolne
Classroom
 Rekrutacja 2019  
O nas...
Zasady, terminy...
Warunki finansowe
Potrzebne dokumenty
Jak do nas dojechać?
 Media o nas ...  
Piszą o nas...
 Nauczyciel z klasą  

Nauczyciel z klasą

 Szkoła z klasą  

Szkoła z klasą

 Nasze wyniki!  

CKE
Wyniki egzaminów gimnazjalnych decyzją Dyrektora CKE zostały utajnione
victoryCzęść humanistyczna
Część mat. - przyr.

Wskaźnik 2006-2008

 Tendencje rozwojowe  
EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA
 Użytkowników Online  
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 232
Najnowszy Użytkownik: agnieszka_michalska
 Niezwykła wystawa malarstwa  
... profesjonalista:
Można mieć wrażenie, że niektóre obrazy mają charakter notatek robionych na czymkolwiek co jest pod ręką – jakby wciąż jeszcze można było do nich wrócić, coś dodać lub zmienić. Jednak chwila kontemplacji wystarczy, aby to wrażenie znikło: są to bowiem dopracowane obrazy malowane konsekwentnie i z precyzją, a zarazem z taką lekkością, że różnica pomiędzy przypadkowością a skończonym dziełem faktycznie nie istnieje. Przykuwa uwagę skala kolorów i formy, które oddają nastrój, temat albo funkcjonują jako czysto wizualne doświadczenie obrazu. Nie chce się wierzyć, że wiele malowideł tutaj to wynik pracy nie jednego, a dwóch malarzy o różnym doświadczeniu i temperamencie. Jakby mimowolnie przychodzi na myśl pojęcie znane i cenione w muzyce: jam session, którego jakość wyraża się w unikalności całego zdarzenia, jak i w talencie każdego z wykonawców.
Również aranżacja wystawy jest interesująca - nie tylko dlatego, że prezentacja sugeruje jakby przeniesienie widza bezpośrednio do pracowni malarskiej. Motyw łączenia niektórych obrazów parami przy pomocy zawiasów, jak w średniowiecznych malowidłach sakralnych, stwarza możliwość alternatywnego eksponowania dzieła w przestrzeni, która wymaga ruchu i przejścia z jednej części dyptyku do drugiej, czyli włączenia przestrzeni „pozamalarskiej” w obręb działań artystycznych i dodatkowo poszerza zakres interpretacji każdego ze „skrzydeł” obrazu.
Obojętnie, czy będzie to zygzak czerwieni akcentujący rękę w Ukrzyżowaniu-1, czy sataniczny wir kolorów w Krzyku, czy spokojne wizerunki Driad, które falują wśród gałęzi i liści zmieniających się na przykład w szare wizerunki oczodołów i czaszek… czy nawet zupełnie abstrakcyjne płaszczyzny i formy przestrzenne – każdy kolor, odcień, faktura (tekstura) i technika posiadają swoje frekwencje, natężenie, walor (jakość), które niosą wyrafinowaną skalę czysto wizualnych wrażeń, a tych nie da się przełożyć na żaden inny język.
Sprawia przyjemność oglądanie tych prac…

Maciej Garstecki, teoretyk sztuki, artysta fotograf

Dodane przez anna_bialobrzeska dnia 06/12/2012 23:01
(0) Komentarzy ˇ (640) Czytań  Drukuj
 Komentarze
Brak komentarzy.
 Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
 Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
 Logowanie  
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 Warto odwiedzić strony:  
Biblioteka Publiczna w Swarzędzu
Pływalnia Wodny Raj
Stan powietrza i pogoda
 Losowa fotografia