Jak nas widzą tak o nas piszą
Dodane przez witold_gromadzki dnia 29-08-2011 10:13:26

Z końcem ubiegłego roku szkolnego i na początku wakacji Kurator Wielkopolski przeprowadził w Szkole wszechstronną kontrolę w oparciu o nowe przepisy dotyczące nadzoru pedagogicznego. Czworo kontrolerów – ewaluatorów przeprowadziło dziesiątki rozmów, zebrań, wywiadów i ankiet. Braliśmy w tym udział wszyscy: nauczyciele, uczniowie, rodzice, pracownicy pomocniczy oraz przedstawiciele wielu współpracujących z nami instytucji.

Wszystkim Państwu bardzo dziękuję za poświęcony czas i chęć współpracy z urzędnikami kuratoryjnymi.

Zgodnie z prawem oceniono nasze:

1)   efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły;

2)   procesy zachodzące w szkole;

3)   funkcjonowanie szkoły lub placówki w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów;

4)   zarządzanie szkołą.

Każdej szkole przydzielane są oceny:

 


Treść rozszerzona





1)   poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę;

2)   poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę;

3)   poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę;

4)   poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę;

5)   poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę.

Efektem pracy grupy ewaluatorów jest raport (52 strony), który można przeczytać TUTAJ.

 

W tym miejscu zamieszczam fragment: wnioski końcowe i oceny:

Wnioski z ewaluacji:

1. Szkoła kładzie nacisk na jakość uczenia się, o czym świadczą wyniki uczniów, z których w pełni

zadowoleni są rodzice.

2. Wypracowana i realizowana w szkole koncepcja pracy określa ramy funkcjonowania szkoły, zapewnia

dobry klimat oraz sukces edukacyjny uczniów.

3. W szkole monitoruje się postęp rozwoju ucznia, w tym również rozwój emocjonalny.

4. Wprowadzane zmiany w procesach edukacyjnych są wynikiem właściwych relacji interpersonalnych

i zespołowego działania nauczycieli, co sprzyja efektywności kształcenia i wychowania.

5. Współpraca nauczycieli w doskonaleniu procesów edukacyjnych zapewnia realizację podstawy

programowej, wspomaga ucznia w procesie uczenia się oraz kładzie nacisk na wychowanie świadomego

i kreatywnego człowieka.

6. Nauczyciele podejmują nowatorskie działania zwiększające szanse na sukces edukacyjny uczniów.

7. Nauczyciele w pracy z uczniami korzystają z technologii informacyjno-komunikacyjnych, co podnosi

atrakcyjność zajęć oraz zachęca do większej aktywności i zaangażowania młodzieży.

8. Uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne za przyczyną spójnie skonstruowanego systemu zajęć

obowiązkowych na poziomach zaawansowanych.

9. Młodzież licealna ma szansę na poszerzanie swoich pasji i zainteresowań poznawczych biorąc udział

w warsztatach interdyscyplinarnych.

10. Szkoła gwarantuje uczniom szerokie uczestnictwo kulturze oraz rozwija ich zainteresowanie sztuką.

11. Szkoła przygotowuje uczniów do publicznych wystąpień i udziału w życiu społecznym

12. System wychowawczy szkoły oparty jest na istotnych wartościach humanistycznych, a  skutkiem

świadomych oddziaływań nauczycieli młodzież prezentuje pożądane postawy kulturowe i społeczne.

13. Szkoła współpracuje z wieloma organizacjami i instytucjami działającym w lokalnym środowisku,

kładąc nacisk na kształtowanie u młodzieży postawy aktywności i poczucia odpowiedzialności.

14. Szkoła utrzymuje kontakt i współpracuje ze swoimi absolwentami, których osiągnięcia stają się

przykładem dla uczniów i motywują ich w procesie dydaktycznym.

15. Uczniowie szkoły mają wysoką samoocenę i są dobrze przygotowani do kontynuowania kształcenia

na wybranym kierunku studiów.

16. Uczniowie, dzięki bogatej ofercie edukacyjnej, uzyskują szeroką perspektywę poznawczą.

Wymaganie

Poziom spełniania wymagania

Obszar: Efekt

Analizuje się wyniki sprawdzianu, egzaminu

gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu

potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

A

Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności

A

Uczniowie są aktywni

A

Respektowane są normy społeczne

A

Obszar: Procesy

Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy

A

Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy

programowej

A

Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany

A

Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli

A

Kształtuje się postawy uczniów

A

Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych

A

Obszar: Środowisko

Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz

wzajemnego rozwoju

A

Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów

A

Promowana jest wartość edukacji

A

Rodzice są partnerami szkoły

A

Obszar: Zarządzanie

Funkcjonuje współpraca w zespołach

A

Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny

B

Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki

lokalowe i wyposażenie

B