[ Strona Główna22-11-2024 23:43:58 ]
{ Nawigacja }
Regulaminy 2015/2016
Harmonogram 2015/2016
Komisja Konkursowa
Zadania - archiwum
Wyniki Konkursów
Kontakt
Strona Główna
_ _
{ Formularze }
Zgłoszenie ucznia do I etapu
Zgłoszenie ucznia do II etapu
Potwierdzenie udziału w II etapie (dla ucznia)
Potwierdzenie udziału w II etapie (dla szkoły)
Oświadczenie
Identyfikatory
_ _
{ Zobacz! }


Gimnazjum nr 1 w Swarzędzu
I Liceum Ogólnokształcące w Swarzędzu
_ _
{ Wsparcie }
Na realizację
XXIII Konkursu
"Złota Żaba"
i XVI Konkursu
"Złota Żabka"
2015/2016
dotacji i wsparcia udzielajÄ…:
















Miasto Luboń



Miasto i Gmina Szamotuły









Miasto i Gmina Nekla



Powiat Szamotulski





Miasto i Gmina Åšroda Wielkopolska

Na realizację
XXII Konkursu
"Złota Żaba"
i XV Konkursu
"Złota Żabka"
2014/2015
dotacji i wsparcia udzieliÅ‚y:













Miasto Luboń






Miasto i Gmina Szamotuły







_ _
{ Galeria }
Inne galerie...
_ _
{ ...::: Złota Żaba - matematyka - etap II - 1996/97 :::... }
|

Zadanie 1.
Na brzegach rzeki rosną dwie palmy, jedna naprzeciwko drugiej. Wysokość jednej wynosi 30 m, wysokość drugiej 20m. Odległość między ich podstawami wynosi 40m. Na wierzchołku każdej palmy siedzi ptak. Nagle ptaki zauważyły rybę, która wypłynęła na powierzchnię wody między palmami. Oba ptaki rzuciły się na rybę jednocześnie i jednocześnie złapały ją. W jakiej odległości od podstawy wyższej palmy znajdowała się ryba?

Zadanie 2.
W trapezie prostokątnym podstawy są równe 6 i 4, a ramię prostopadłe ma długość 2. Wyznacz odległości punktu przecięcia przekątnych trapezu od dłuższej podstawy i prostopadłego ramienia.

Zadanie 3.
Narysuj trójkąt prostokątny o kącie ostrym równym 60°. Wpisz w niego okrąg. Punkty styczności połącz odcinkami. Oblicz miary kątów w każdym z czterech otrzymanych trójkątów.

Zadanie 4.
Po kolistym torze kolarskim jadą dwaj rowerzyści mając stałe prędkości. Gdy jadą w przeciwnych kierunkach, mijają się co 10 sekund. Gdy obaj jadą w tym samym kierunku, to jeden z nich wyprzedza drugiego co 170 sekund. Jaka jest prędkość każdego z nich, jeżeli długość toru równa się 170 m?

Zadanie 5.
Wierzchołki sześcianu połączono odcinkami w taki sposób, że powstał czworościan foremny. Jaką część objętości sześcianu stanowi objętość powstałego czworościanu?


POWODZENIA!

|
_ _
{ Komentarze }
| Brak komentarzy. |
_ _
{ Dodaj komentarz }
| Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. |
_ _
{ Oceny }
|
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
|
_ _
{ Logowanie }
Nazwa Użytkownika

Hasło



_ _
{ Patronat 2015/16 }
Patronat honorowy:

Marszałek Województwa Wielkopolskiego


Patronat:

Instytut Filologii Polskiej UAM

Wydział Informatyki i Gospodarki Elektronicznej

Radio Merkury Poznań

_ _
{ Sponsorzy 2015/16 }
Żabka

Drukarnia Swarzędzka

Terravita

Pro Femina

Biofarm

EVER

_ _
{ Obsługa IT }
Sevencomp - Serwis komputerowy poznań, strony internetowe, naprawa komputerów drukarek, outsourcing it
_ _