"Masz mózg - i co dalej!"
Dodane przez anna_bialobrzeska dnia 27/02/2011 14:02
Prawie dwa tygodnie trwały przygotowania naszych licealistów do Drzwi Otwartych - część z nich miała się wcielić  się w rolę nauczycieli i poprowadzić  lekcje dla uczniów gimnazjum, ich rodziców i naszych gości - kandydatów do obu szkół. Nie mniejsze emocje towarzyszyły gimnazjalistom – oni  z kolei musieli  zmobilizować rodziców i udowodnić, że razem z nimi  potrafią się aktywnie uczyć i bawić.
            Wspólne hasło zajęć "Masz mózg - i co dalej"...
FOTKI Sˇ DALEJ

Rozszerzona zawartość newsa

... zobowiązywało. Zajęcia przygotowane przez uczniów pod opieką  nauczycieli były ciekawe i  inspirujące. Uczestnicy mogli przekonać się na przykład, w jaki sposób dają znać o sobie reakcje chemiczne, co jadano w starożytnym Rzymie i czy było to smaczne.  Dzięki specjalnie skonstruowanej przez naszych fizyków ognistej tubie Rubensa   zobaczyli, w jaki sposób rozchodzi się fala dźwiękowa. Na lekcji polskiego, analizując złudzenia optyczne w sztuce, dowiedzieli się, jak oszukuje nas mózg, na biologii natomiast  zbudowali jego model i poznawali  tajniki procesu przetwarzania informacji. Sprawność abstrakcyjnego myślenia ćwiczyli, rozwiązując skomplikowane problemy matematyczne i przestrzenne,  umiejętności zapamiętywania i kojarzenia doskonalili na lekcjach języków obcych. Nie zawiedli uczestnicy, żadna grupa nie otrzymała poniżej 9 punktów za aktywność,  a trzeba dodać, że każda była zasilana przez naszych przyszłych uczniów i rodziców. Wszyscy potrafili również docenić swoich młodych nauczycieli i ich mistrzów, nagradzając ich pod koniec lekcji brawami i wysokimi ocenami.

Nieco gorzej powiodło się grupom licealnym – rodzicom i uczniom, konstruującym na sali gimnastycznej balony napędzane ciepłem czterech świeczek urodzinowych. Tylko dla dwóch drużyn lot balonu skończył się sukcesem – gratulacje dla klasy IA za pomysłowość i fachowe przygotowanie do wykonania zadania!  Blisko sukcesu byli również rodzice klasy IIIB, zabrakło jednak kilku minut, aby ich balon uniósł się na wymaganą wysokość.

Rywalizację klasową wygrała 2b - w nagrodę muszą teraz zaplanować razem  z wychowawcą, jak spędzą dzień wolny od nauki.

W gruncie rzeczy jednak wygraliśmy wszyscy  - wspólnie spędzony czas, mnóstwo pozytywnych emocji, radość z sukcesów,  również  gorycz porażek,  zaangażowanie naszych gości,  gimnazjalistów i ich rodziców   bezcenne.

Jak poleciał balon - perspektywa zwycięzców... zdjęcia Pana Pawła Nowakowskiego

Fotoreportaże TUTAJ