19-03-2024 05:28
Nawigacja
· Profile nauczania
· Jak zaplanowaliÅ›my rok szkolny?
· Jak oceniamy?
· Plan lekcji
· Dziennik elektroniczny
· Wykaz podrÄ™czników
· Egzaminy
· Warsztaty interdyscyplinarne
· Projekt edukacyjny
· SzkoÅ‚a zimowa
· Kontakty zagraniczne
· ZajÄ™cia pozalekcyjne
· Przedmioty na poziomie zaawansowanym
· Galeria
· Strona Główna
· Linki
· Szukaj
· Strona Startowa
· Ekosik
· Dokumenty szkolne
· Classroom
Rekrutacja 2019/2020
Profile nauczania
Wiecej o nas...
Plan nauczania liceum 3-letniego
Plan nauczania liceum 4-letniego
Regulamin przyjmowania do Liceum 3-letniego i 4-letniego
Wymagania egzaminacyjne
Stypendia naukowe
Potrzebne dokumenty
Jak do nas dojechać?
Wyniki matur
Wyniki 2005
Wyniki 2006
Wyniki 2007
Wyniki 2008
Wyniki 2009
Wyniki 2010
Wyniki 2011
Wyniki 2012
Wyniki 2013
Wyniki 2014
Media o nas ...
PiszÄ… o nas...
Szkoła z klasą

Szkoła z klasą

Nie wiemy jak zdadzą, ale wiemy, że nasi maturzyści są ambitni!
cke

"...znacznie mniej zdecydowało się na maturę na tzw. poziomie rozszerzonym (patrz tabelka - dodaliśmy dane o tgorocznych naszych maturzystach ).
Dotyczy to nie tylko przedmiotów do wyboru (np. matematyki: spadek z 78 do 53 proc. wśród zdających ten przedmiot), ale też obowiązkowego polskiego. Rok temu rozszerzony polski zdawało 27 proc., teraz ledwie 11 proc. A maturzysta, który ograniczy się do poziomu podstawowego, nie musi znać "Mistrza i Małgorzaty" ani nawet wszystkich "Trenów" Kochanowskiego. Nie musi wiedzieć, co to jest metafora - wystarczy, że wykaże się tzw. rozumieniem tekstu.

Czyżby uczniowie stracili ambicje?
Nie, to min. Roman Giertych zmienił we wrześniu zasady matury. Wcześniej wszyscy musieli zdawać egzamin podstawowy, a chętni - dodatkowo - rozszerzony.
Teraz muszą wybrać: albo podstawowy, albo rozszerzony. Dzięki temu matura ma być tańsza, a wyniki wcześniej znane.
Ale Giertych zmienił zasady tak późno, że uczelnie nie mogły już dostosować do nich zasad rekrutacji i niektóre nadal wymagają matury na obu poziomach.
Minister zaproponował więc przelicznik: tym, którzy zdali egzamin trudniejszy, na świadectwie szkoła dopisze - według tabelki - wynik z podstawowego, chociaż go nie zdawali.
Rzecz w tym, że ten przelicznik jest niesprawiedliwy - zaniża oceny z poziomu rozszerzonego! Wybór trudniejszej matury to dla ambitnego ucznia ryzyko porażki w rywalizacji z maturzystą, który dobrze wypadł na łatwiejszym poziomie podstawowym. A wynik matury decyduje dziś o wstępie na studia.
- Maturzyści są racjonalni. Zaryzykują poziom rozszerzony, tylko jeśli uczelnia tego wymaga - uważa Dominik Batorski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego, który badał skutki wprowadzenia przelicznika."


   2006  
   2007  
I LO
polski27%11%15%
angielski37%17%65%
niemiecki28%10%100%
rosyjski18%6%nikt nie wybrał
geografia45%26%100%
biologia59%45%89%
matematyka78%53%100%
historia80%61%75%
wos65%47%100%

Procent maturzystów zdających wymienione przedmioty na poziomie rozszerzonym. Procent liczono wśród wszystkich zdających dany przedmiot w 2006 r. i deklarujących zdawanie w 2007 r.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Warto odwiedzić strony:
Biblioteka Publiczna w Swarzędzu
PÅ‚ywalnia Wodny Raj
Stan powietrza i pogoda
Losowa fotografia
Wygenerowano w sekund: 0.19 18,471,595 Unikalnych wizyt