[ Strona Główna19-05-2024 11:49:59 ]
{ Nawigacja }
Regulaminy 2015/2016
Harmonogram 2015/2016
Komisja Konkursowa
Zadania - archiwum
Wyniki Konkursów
Kontakt
Strona Główna
_ _
{ Formularze }
Zgłoszenie ucznia do I etapu
Zgłoszenie ucznia do II etapu
Potwierdzenie udziału w II etapie (dla ucznia)
Potwierdzenie udziału w II etapie (dla szkoły)
Oświadczenie
Identyfikatory
_ _
{ Zobacz! }


Gimnazjum nr 1 w Swarzędzu
I Liceum Ogólnokształcące w Swarzędzu
_ _
{ Wsparcie }
Na realizację
XXIII Konkursu
"Złota Żaba"
i XVI Konkursu
"Złota Żabka"
2015/2016
dotacji i wsparcia udzielajÄ…:
















Miasto Luboń



Miasto i Gmina Szamotuły









Miasto i Gmina Nekla



Powiat Szamotulski





Miasto i Gmina Åšroda Wielkopolska

Na realizację
XXII Konkursu
"Złota Żaba"
i XV Konkursu
"Złota Żabka"
2014/2015
dotacji i wsparcia udzieliÅ‚y:













Miasto Luboń






Miasto i Gmina Szamotuły







_ _
{ Galeria }
Inne galerie...
_ _
{ ...::: Złota Żabka - język polski - etap II - 2000/01 :::... }
|

1. Do gry planszowej dołączono niekompletną instrukcję, która zawierała tylko spis zawartości pudełka: cztery patyczki równej długości: biały, czerwony, zielony i żółty, cztery pionki: biały, czerwony, zielony i żółty, plansza oraz kostka. Napisz instrukcję do tej gry i wymyśl dla niej nazwę.

2. Odgadnij zagadki. Rozwiązaniem za każdym razem jest 1 litera i 2 wyrazy.
      Kto ozdobi literą fryzurę,
      Uniesie się zaraz w górę.
Rozwiązanie:
 S  + KOK = SKOK
Jedna litera szybko zmieni
Dużą przystań w boks lub tenis.
   +      =        
Powiększ wyrób wiklinowy -
I wydatek już gotowy.
   +      =  
Dodaj kółeczko do walki -
efekt tej przemiany
to dęty instrument drewniany.
   +      =  
Gdy wywabię tę literę,
każde brzydkie zabrudzenie
w zwierzę juczne wnet przemienię.
   +      =  

3. Wpisz do opowiadania brakujące wyrazy. (Podpowiedź: wszystkie one mają ze sobą jakiś związek...)

....................... w szklance wody

Jasiek wpadł jak .................................... do klasy . On nigdy nie rzuca słów na ....................... , więc patrzyliśmy na jego ...................................... twarz z zaciekawieniem. Nie można przecież o nas powiedzieć, że los kolegów obchodzi nas tyle, co zeszłoroczny ....................... - "Kto sieje .........................., zbiera ................... ." - pomyślałem, gdy Jasiek opowiadał o awanturze na geografii. Jednak, z wielkiej ........................... mały ........................ , pani nie gniewała się długo z powodu zagubionej przez niego mapy. Za to wywołany przez niego wybuch w czasie doświadczeń na lekcji chemii przekonał nas, że wpadliśmy z ........................... pod rynnę. Biednemu zawsze ................... w oczy, przyjdzie nam znosić nieszczęścia z ................... ducha.

4. Przepisz zdania poprawiając je tak, aby usunąć dwuznaczność:

Na tej ulicy stoi elegancki bliźniak.
Czy pani córka znosi jajka?
Kolega kupił sobie nową myszkę.
Nie spodziewałem się tego kosza.
Jaki to długi bal!

5. Narysuj plan wyspy według następującego opisu:

Wyspa ma kształt owalny; aby przebyć ją z północy na południe potrzeba 2 dni, a ze wschodu na zachód - aż 4 dni. Rozwiniętą linię brzegową ma tylko wybrzeże północne; na wschodzie znajduje się 1 cypel, zaś na zachodzie - 1 duża zatoka. Na środku wyspy znajduje się jezioro rynnowe o układzie południkowym. Na wschód od jeziora znajduje się góra, spod której wypływa rzeka. Rzeka płynie początkowo na północ, lecz w połowie odległości między źródłem a północnym wybrzeżem skręca na zachód i uchodzi do zatoki.

6. Napisz podobny wiersz jak ten zamieszczony niżej, w którym matka-zwierzę chwali swoje dziecko (12 wersów). Możesz zacząć na przykład tak: Chwaliła mucha/ swojego zucha albo Chwaliła biedronka/ swojego potomka. Możesz też zacząć zupełnie inaczej.
Chwaliła świnka
swojego synka:
- Jaki milutki!
Jaki śliczniutki!
Różowe uszki!
Króciutkie nóżki!
Wesoła minka!
Bura szczecinka!
A jaki ryjek!
A jaki brzuszek!
Ach, mój brudasek!
Ach, mój świntuszek!

Danuta Wawiłow Świnka

7. Uzupełnij zdania. Jeden zestaw zdań nie pasuje do pozostałych, skreśl go:
WZÓR:
Wszystkie dzieci lubią lody.
Marysia jest dzieckiem.
Zatem Marysia lubi lody.
Wszystkie ryby umieją pływać.
Pstrąg jest rybą.
Zatem ...............................

Wszystkie dzieci lubią słodycze.
Maciuś lubi słodycze.
Zatem .............................

Wszystkie grzyby mają kapelusze.
Borowik jest grzybem.
Zatem .......................................

8. Ułóż jak najwięcej rzeczowników w mianowniku z liter znajdujących się w diagramie. Nie musisz używać wszystkich liter, ale w każdym wyrazie musi znajdować się litera ze środka koła; w utworzonym wyrazie możesz użyć każdej litery jeden raz:

Koniec

|
_ _
{ Komentarze }
| Brak komentarzy. |
_ _
{ Dodaj komentarz }
| Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. |
_ _
{ Oceny }
|
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
|
_ _
{ Logowanie }
Nazwa Użytkownika

Hasło



_ _
{ Patronat 2015/16 }
Patronat honorowy:

Marszałek Województwa Wielkopolskiego


Patronat:

Instytut Filologii Polskiej UAM

Wydział Informatyki i Gospodarki Elektronicznej

Radio Merkury Poznań

_ _
{ Sponsorzy 2015/16 }
Żabka

Drukarnia Swarzędzka

Terravita

Pro Femina

Biofarm

EVER

_ _
{ Obsługa IT }
Sevencomp - Serwis komputerowy poznań, strony internetowe, naprawa komputerów drukarek, outsourcing it
_ _